همه چیز درباره باتری گوشی و شارژر

مقالات و اخبار مشخصات جدیدترین نسل باتری گوشی های موبایل، شارژر ها و آداپتور ها و انواع روشهای شارژ کردن باطری گوشی و لپ تاپ و ...

همه چیز درباره باتری گوشی و شارژر

مقالات و اخبار مشخصات جدیدترین نسل باتری گوشی های موبایل، شارژر ها و آداپتور ها و انواع روشهای شارژ کردن باطری گوشی و لپ تاپ و ...

7 روش افزایش طول عمر باتری موس | ساده اما کاربردی

يكشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۹:۴۲ ق.ظ

افزایش طول عمر باتری موس چگونه امکان‌پذیر است؟ چگونه عمر باتری را افزایش دهیم ؟ اگر احساس می‌کنید باتری موس بی سیم شما زود خالی می کند، با ما همراه باشید تا راهکارهایی برای رفع این مشکل را با شما مطرح کنیم.

مشکل باتری موس

 

 

این روزها بسیاری از لوازم الکترونیکی باسیم جای خود را به لوزام بیسیم داده اند. یکی از این لوازم، موس است. امروزه موس های بی سیم بسیار زیادی در بازار وجود دارند. اما یکی از مشکلات موس های وایرلس، شارژ باتری آن هاست که معمولا زود خالی می شود. در این مطب راه های ساده برای افزایش طول عمری باتری موس بیسیم را نوضیح می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

 

 

راه های افزایش طول عمر باتری ماوس

1- خاموش کردن موس بی سیم ، هنگامی که در حال استفاده نباشد


هر مدل ماوسی که به بازار می‌آید، دارای سوئیچی در زیر آن برای خاموش کردن موس است. اما اگر همیشه بعد از کار کردن با موس فراموش می‌کنید آن را خاموش کنید، راه حلی برای کمک آن وجود دارد. حتی اگر موس شما دارای حالت خواب (sleep mode) می باشد، کوچکترین حرکت یا کلیک موس باعث می‌شود از این حالت خارج شود، بنابراین هرگاه می‌خواهید موس را داخل کیفتان قرار دهید، حتماً ابتدا آن را خاموش کنید.

به راحتی شما می‌توانید با تغییر در تنظیمات “System Shutdown” و “System Logoff” یک پیام صوتی خودکار که به شما یادآوری کند موس خود را خاموش کنید، ایجاد کنید. برای این منظور در کنترل پنل به قسمت Change System Sound بروید. “Exit Windows” را انتخاب کرده و سپس فایل صوتی خود با فرمت wav را جایگزین آن کنید. تمام تنظیمات گفته شده را برای “Windows Logoff” تکرار کنید، به این ترتیب همیشه یادتان خواهد ماند که موس بی سیم خود را خاموش کنید.

افزایش باتری ماوس

 

2- افزایش طول عمر باتری موس با استفاده از موس پدهای رنگ روشن


استفاده از موس پدهای تیره رنگ، خشن و ضخیم باعث می شود که سنسور موس بیشتر از حد معمول و به سختی کار کند. از آنجا که این سنسور مهم ترین نقش را در موس بازی می کند، می تواند اثر منفی بر عمر باتری داشته باشد. بنابراین همیشه توصیه می‌شود با استفاده از موس پدهای با رنگ روشن، باعث افزایش طول عمر باتری موس خود شوید.

همچنین بخوانید: سرعت و دقت بالا در بازی با بهترین موس های گیمینگ بیسیم و باسیم 2019

3- نوع باتری مورد استفاده در موس


بهترین نوع باتری، باتریهای آلکالاین یا همان باترهای قلیایی می باشد، چون نه تنها عمر بیشتری دارند، بلکه حتی ولتاژ مورد نیاز برای کار کردن موس را تولید می کنند. همچنین پیشنهاد شده است که از انواع مارکهای مختلف باتری در یک موس استقاده نکنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که باتری ها نشت نکنند.

 

4- نزدیک کردن موس به منبع ارسال سیگنال

هر چه موس از منبع ارسال سیگنال (nano receiver) فاصله داشته باشد، به قدرت بیشتری احتیاج دارد. گیرنده نانو (nano receiver) یا همان دانگل موس، گیرنده بسیار کوچکی است که همراه موس بی سیم است و ما آن را به پورت USB وصل می‌کنیم. همچنین اطمینان حاصل کنید که گیرنده نانو و موس هر دو در یک سطح قرار دارند.

 

باتری ماوس خوب

5– استفاده از تنظیمات Group Policy Editor

اگر شما یک کاربر حرفه‌ای رایانه هستید و با Group Policy Editor در سیستم عامل ویندوز آشنایی دارید، می توانید یک هشدار را تنظیم کنید، به شما یادآوری کند که هر بار که می‌خواهید کامپیوترتان را خاموش کنید، ابتدا و قبل از آن موس را خاموش کنید.

 

همچنین بخوانید:

6- استفاده از کلیدهای میانبر کیبورد

یکی از بهترین روشهای افزایش طول عمر باتری موس بی سیم، استفاده از میانبرهای صفحه کلید به جای موس است. لازم است بدانید که هر زمانی که موس را حرکت می دهید، حسگر لیزر انرژی مصرف می کند و بنابراین با استفاده از کلید های میانبر، شما می توانید بار بر روی موس بی سیم خود را کاهش دهید.

 

7- جلوگیری از تداخل دستگاههای الکتریکی با یکدیگر

دستگاه های الکتریکی، به ویژه دستگاه های بی سیم، تمایل به ایجاد تداخل با یکدیگر دارند. اگر یک دستگاه بی سیم فعال در نزدیکی موس خود دارید، حتماً فاصله آن‌ها از یکدیگر را دور کنید تا از دخالت بیشتر و کاهش عمر باتری موس جلوگیری شود.

باتری موس بی سیم


هر کدام از این موارد مطرح شده به طریقی باعث افزایش طول عمر باتری موس بی سیم می‌شوند و راهکارهای ساده‌ای در مورد اینکه چگونه عمر باتری را افزایش دهیم را در اختیار ما قرار می‌دهند. اما برای بهتر نتیجه گرفتن، شما می‌توانید ترکیبی از این موارد را مورد استفاده قرار دهید.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید. لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

  • میم الف