همه چیز درباره باتری گوشی و شارژر

مقالات و اخبار مشخصات جدیدترین نسل باتری گوشی های موبایل، شارژر ها و آداپتور ها و انواع روشهای شارژ کردن باطری گوشی و لپ تاپ و ...

همه چیز درباره باتری گوشی و شارژر

مقالات و اخبار مشخصات جدیدترین نسل باتری گوشی های موبایل، شارژر ها و آداپتور ها و انواع روشهای شارژ کردن باطری گوشی و لپ تاپ و ...

پاوربانک طرح موزائیک! 
بعضی از پاوربانک‌‎ها به درد کادو دادن می‌خورند. البته اینکه به عنوان کادوی تولد به کسی پاوربانک بدهید، شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر بیاید اما خودتان را جای طرف مقابل بگذارید؛ برای تولدتان هدیه ای گرفته اید که خیلی کاربردی است و در ضمن خیلی هم زیباست! پس اجازه بدهید شما را با پاور بانک ای دیتا (Adata) یعنی مدل P10000 آشنا کنیم. 
 
 
از چندین سال قبل، کمپانی ای دیتا (Adata) با فلش مموری‌های خشابی، جای خود را در دل کاربران ایرانی باز کرده است. اما این روزها، ای دیتا را به واسطه‌ی پاوربانک هایی که تولید کرده هم می شناسند. شارژر همراه Adata P10000 نمونه ای از محصولات این برند تایوانی است که با طراحی موزائیکی روانه بازار شده است. این محصول ای دیتا با دو پورت خروجی مجهز است و به لطف ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعتی می تواند چندین بار گوشی یا تبلت شما را شارژ کند. همراه ما باشید تا در ادامه به نقد و بررسی تخصصی این محصول بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را بسنجیم.

طراحی 

پاوربانک ای دیتا مدل P10000
 
درباره ویژگی های ظاهری پاوربانک مدل P10000 ای دیتا، حرف های زیادی برای گفتن داریم. اما پیش از آغاز باید به این نکته اشاره کنیم که این محصول در رنگ های سفید، مشکی، صورتی، آبی، خاکستری و سبز تولید و روانه بازار شده است. نکته مهم دیگر، اقلام موجود در جعبه این محصول است که شاید دوست داشته باشید بدانید بعد از باز کردن جعبه چه چیزهایی در انتظار شماست. 
 
پاور بانک ای دیتا مدل P10000
 
 
خب، متوجه شدید که درون جعبه‌ی سفید رنگ این محصول، چیزهای زیادی به استقبال شما نمی آیند. بیشترین نکته ای که در خصوص طراحی این محصول شما را به خود جذب می کند، طرح موزائیکی آن است. مانند خط کش های دوران بچگی که با تغییر زاویه، حس حرکت و روشن و خاموش شدن به ما می داد، این پاوربانک هم همین حس را دارد. به نظر می رسد رنگ های صورتی، سفید و سبز Adata P10000 مخصوص خانم ها و رنگ های مشکی، آبی و خاکستری برای آقایان طراحی شده است. 
 
به جز لوگوی بزرگ و مشکی رنگ ADATA که روی بدنه این محصول دیده می شود، هیچ یک از امکانات آن در قاب بالایی وجود ندارد. اما به گوشه های پاوربانک که می‌رویم پورت ورودی MicroUSB دیده می شود. شما می توانید از طریق این درگاه ورودی و کابل سفید رنگی که به همراه پاوربانک عرضه شده، باتری آن را شارژ کنید. ای دیتا توصیه کرده که P10000 را فقط با کابل شارژ خودش شارژ کنید تا به باتری و بُرد آن آسیب کمتری وارد شود. 
 
پاوربانک ای دیتا مدل P10000
 
در کنار درگاه ورودی MicroUSB چهار چراغ LED دیده می شود. این چراغ ها میزان شارژ باقیمانده پاوربانک را به کاربران اعلام می کند. نکته عجیب در خصوص این شارژر همراه، نبودن کلید برای روشن یا خاموش کردن پاوربانک است. بنابراین اگر می خواهید میزان شارژ باقیمانده آن را متوجه شوید حتما باید پاوربانک را به یک گوشی متصل کنید تا چراغ های LED آن روشن شود. 
 
چیزی که در سرتاسر این پاوربانک به چشم می خورد، سادگی افراطی یا به بیان دیگر، خساست در طراحی است! اگر به قسمت پورت‌های خروجی Adata P10000 نگاهی بیندازید متوجه منظور ما می شوید. دو پورت USB در این بخش دیده می شود و هیچ چیزی دیگری در این قسمت وجود ندارد. شما می توانید از این دو پورت برای شارژ گوشی یا تبلت خود استفاده کنید.

ظرفیت پاوربانک 

پاور بانک ای دیتا مدل P10000
 
همان طور که در نام Adata P10000 مشخص است، ظرفیتی معادل ده هزار میلی آمپر ساعت برای این محصول در نظر گرفته شده است. البته نباید گول استانداردهای جهانی و تبلیغات رسانه ای را بخورید، چون 10000mAh ظرفیت اسمی این شارژر همراه است. چنین پاوربانک هایی ظرفیت واقعی در حدود 7 تا 8 هزار میلی آمپر دارند. بنابراین با این محصول می توانید حدوداً 3 بار یک گوشی هوشمند نظیر آیفون 7 را شارژ کنید. البته تعداد دفعات شارژ به ظرفیت باتری گوشی شما ارتباط دارد و ممکن است گوشی سامسونگ با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت را فقط دو بار به طور کامل شارژ کند.

ویژگی و قابلیت‌ها 

پس از بررسی ویژگی های ظاهری، در این بخش به معرفی امکانات و ویژگی های سخت افزاری پاوربانک ای دیتا می پردازیم. اما برای اینکه با امکانات P10000 راحت تر آشنا شوید، این ویژگی ها را به صورت جداگانه به شما نشان می دهیم. 
 
پاوربانک ای دیتا مدل P10000
 
شارژ ورودی سریع تر: به لطف وجود یک پورت MicroUSB با شدت جریان 2.1 آمپر، سرعت شارژ پاوربانک سریع تر شده است. در واقع می توانید پاوربانک را در مدت زمان 5 تا 6 ساعت به طور کامل شارژ کنید. اگر یک پورت معمولی با شدت جریان ورودی 1 آمپر در این محصول وجود داشت، برای شارژ پاوربانک باید حدود 12 ساعت وقت صرف می کردید. 
 
مدیریت هوشمند شارژ: این محصول شرکت ای دیتا به یک برد سخت افزاری قدرتمند و سیستم مدیریت هوشمند شارژ مجهز است. در واقع می توانید با خیال راحت گوشی یا تبلت های چند میلیون تومانی خود را به این پاوربانک متصل کنید و نگران آسیب هایی نظیر اتصال کوتاه، افزایش دما، نوسانات شدت جریان و ولتاژ اضافی نباشید. 
 
پاوربانک ADATA P10000
 
شارژ همزمان: دو پورت خروجی از نوع USB در این پاوربانک دیده می شود پس شما می توانید به طور همزمان دو گوشی یا تبلت را به این محصول متصل کنید. قابلیت شارژ همزمان در وقت شما صرفه جویی می کند البته باید توجه داشته باشید که شدت جریان خروجی ماکسیمم را کاهش می دهد و ممکن است زمان زیادی برای شارژ هر دو دستگاه نیاز باشد. 
 
شارژ سریع: یکی از پورت های خروجی این شارژر همراه شدت جریانی معادل 1 آمپر و دیگری شدت جریان خروجی 2.1 آمپر دارد. اگر از USB دوم استفاده کنید، شدت جریان خروجی بیشتری دریافت می کند و طبیعتاً گوشی یا تبلت شما سریع تر شارژ می شود. دقت داشته باشید که این پاوربانک از فست شارژ کوالکام پشتیبانی نمی کند.

نتیجه‌گیری

در یک جمع بندی باید گفت که اگر می خواهید به یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک خود هدیه‌ای کاربردی و زیبا بدهید، به پاوربانک ای دیتا مدل P10000 هم گوشه چشمی داشته باشید. طراحی منحصر به فرد، پشتیبانی از شارژ همزمان دو دستگاه، قابلیت شارژ ورودی سریع و وجود سیستم مدیریت هوشمند شارژ از مهم ترین ویژگی های این محصول به شمار می رود. به طور کلی، اگر به دنبال یک پاوربانک ارزان، سبک، زیبا و با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت هستید می توانید روی این محصول شرکت ای دیتا حساب کنید. 
  • میم الف