همه چیز درباره باتری گوشی و شارژر

مقالات و اخبار مشخصات جدیدترین نسل باتری گوشی های موبایل، شارژر ها و آداپتور ها و انواع روشهای شارژ کردن باطری گوشی و لپ تاپ و ...

همه چیز درباره باتری گوشی و شارژر

مقالات و اخبار مشخصات جدیدترین نسل باتری گوشی های موبایل، شارژر ها و آداپتور ها و انواع روشهای شارژ کردن باطری گوشی و لپ تاپ و ...

9 دلیل خالی شدن باتری گوشی اندورید و آیفون

چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۵۷ ق.ظ

خالی شدن باتری گوشی در اندروید و آیفون یکی از مشکلاتی است که دیر یا زود گریبان کاربران این محصول پرکاربرد دنیای فناوری را می‌گیرد. اما در ادامه به مواردی اشاره می‌‎کنیم که اگر رعایت شوند، به افزایش طول عمر باتری کمک خواهند کرد.

 

mobile-batteri-state

 

 

شما چه صاحب یک گوشی آیفون یا یک گوشی اندروید باشید، حتما بعد از مدتی نحوه ارتباط برقرار کردن با آن آشنا می‌شوید و کوچک‌ترین تغییرات و مشکلات آن را تشخیص می‌دهید. با این حساب باید این حقیقت را بپذیریم که گوشی‌ها محصولاتی گران قیمت هستند و نگهداری صحیح از گوشی باعث خواهد شد تا بتوانید مدت زمان بیشتری را از آن استفاده کنید. با این حال در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.

اما گاهی اوقات باتری گوشی زودتر از خود گوشی از کار می‌افتد و اجازه نخواهد داد تا شما یک روز را بی دغدغه از آن استفاده کنید. در این راستا ممکن است شما را با مشکل خالی شدن ناگهانی باتری گوشی مواجه کند. برای این مساله دلایل مختلفی مطرح است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد. درواقع رعایت نکاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد به جلوگیری از خالی شدن ناگهانی باتری گوشی اندروید مانند سامسونگ و همچنین گوشی‌های آیفون کمک خواهد کرد.

 

mobile-phone-battery

 

نور نمایشگر گوشی بیش از اندازه زیاد است

یکی از مواردی که باعث خالی شدن باتری گوشی می‌شود، نور بیش از اندازه نمایشگر است. یکی از روش‌هایی که می‌توانید با کمک آن این مساله را برطرف کنید، این است که همیشه نور نمایشگر را یا در حالت کم و یا در حالت تنظیمات اتوماتیک قرار دهید. گفتنی است حالت تنظیمات اتوماتیک باعث خواهد شد تا نور نمایشگر متناسب با محیطی که در آن حضور دارید تنظیم شود. با این تنظیمات خیال شما از بابت خواندن پیام‌ها در فضای خارج از ساختمان نیز راحت خواهد بود. یک راه دیگر برای کاهش میزان مصرف باتری در گوشی‌ها این است که بتوانید مدت زمان خاموش شدن نمایشگر را کاهش دهید.

یعنی هر چقدر نمایشگر گوشی شما کمتر روشن باشد باتری دوام بیشتری خواهد داشت. به عنوان مثال در نمایشگرهای بزرگ همچون گوشی‌های سامسونگ، رعایت این مساله باعث خالی شدن باتری گوشی سامسونگ در مدت زمان دیرتری خواهد شد.

نور نمایشگر گوشی

گوشی شما به طور دائم شبکه وای فای را جستجو می کند

اینکه شما همیشه آنلاین باشید، از جهات مختلفی می‌تواند خوب باشد. اما اگر وای فای گوشی در محلی که وای فای وجود ندارد و حتی امکان دسترسی نیز میسر نیست روشن باشد، باعث خواهد شد تا انرژی زیادی از باتری گوشی گرفته شود که این مورد می‌تواند یکی دیگر از مواردی باشد که منجر به خالی شدن باتری گوشی شما خواهد شد. پس زمانی که نیازی به وای فای ندارید و در جایی هستید که شبکه وای فای وجود ندارد و یا امکان دسترسی به آن میسر نیست می‌توانید آن را خاموش کنید.

 

همچنین بخوانید: راهنمای تعویض باتری آیفون 6 اپل
 

نوتیفیکیشن ها و اعلان‌ها باعث خالی شدن باتری گوشی خواهند شد

خوب است یک بار دیگر به کارهایی که در طول روز با گوشی خود انجام می‌دهید فکر کنید. برنامه‌های مختلف ممکن ست در طول روز نوتیفیکیشن‌ها و اعلان‌های مختلفی را به شما نشان دهند که این اتفاق باعث مصرف باتری خواهد شد. می‌توانید کاری انجام دهید که نوتیفیکیشن برنامه‌هایی که اهمیت چندانی برای شما ندارند، خاموش شوند.

تاثیر-نوتیفیکیشن-روی-باتری

برنامه هایی که که در پس زمینه گوشی اجرا می شوند

خب شما به راحتی می‌توانید برنامه‌های اضافه و اپلیکیشن های موبایلی که در پس زمینه گوشی در حال اجرا هستند را پاک کنید. گفتنی است که اجرای برنامه‌های متعدد در پس زمینه تاثیر بسیار زیادی در مصرف باتری گوشی خواهد داشت. به عنوان مثال برنامه‌هایی مانند فیسبوک و ایمیل که در پس زمینه اجرا شوند، می‌توانند از قاتلان باتری باشند.

 

Android-Apps-Drain-Battery-Background

استفاده بیش از اندازه از برنامه ها

اگر در طول روز به صورت مداوم آب و هوا را از طریق گوشی خود چک می‌کنید و یا کارهایی مانند مسیریابی را با گوگل مپ برای مدت زمان طولانی انجام می‌دهید، باید بگوییم که باتری گوشی شما در معرض تمام شدن قرار دارد. درواقع استفاده از برنامه‌هایی که به GPS نیاز دارند قابل قبول است اما استفاده مداوم از برنامه‎‌ها با GPS روشن باعث تخلیه باتری گوشی خواهد شد. از طرف دیگر استفاده مداوم از برنامه‌های دیگری مانند برنامه پخش موسیقی، مشاهده فیلم در طول روز، تماس‌های تلفنی مداوم و طولانی مدت و انجام بازی‌های سنگین باعث خواهد شد تا مصرف باتری گوشی شما افزایش یابد. استفاده بسیار زیاد از این برنامه‌ها نیز ممکن است باعث خالی شدن ناگهانی باتری گوشی شود.

 

جی-پی-اس-و-باتری-موبایل

استفاده از برنامه های پرکاربرد

گاهی اوقات حتی اعمال تنظیمات مختلف مشکل خالی شدن باتری گوشی را حل نمی‌کند. درواقع برنامه‌های پرکاربردی که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، باعث خواهند شد تا باتری زیادی از گوشی مصرف شود. درواقع استفاده همزمان از برنامه‌هایی همچون بازی، تماشای ویدیو و خواندن اخبار باعث خواهد شد تا باتری زیادی از گوشی مصرف شود. با این حال آگاهی از این موضوع باعث خواهد شد تا بتوانید عمر و دوام باتری گوشی خود را افزایش دهید.

 

مصرف-باتری-گوشی

اپلیکیشن‌ها و داده‌هایی که به طور مرتب همگام سازی می‌شوند

یکی دیگر از دلایل خالی شدن باتری گوشی اندروید و یا گوشی‌های آیفون می‌تواند همگام سازی داده‌ها در برنامه‌های مختلف باشد. پشتیبان گیری از داده‌های مختلف نیز باعث خواهد شد تا باتری گوشی شما خالی شود. درواقع این امکانات باعث خالی شدن باتری گوشی اندروید و همین‌طور باتری گوشی‌های آیفون خواهد شد و گاهی خالی شدن ناگهانی باتری را نیز درپی خواهد داشت. البته تنظیماتی در بخش تنظیمات باتری وجود دارد که شما می‌توانید به گوشی خود اعلام کنید که از چه داده‌هایی پشتیبان تهیه شود؛ همچنین در مواقع خاص این کار را غیرفعال کنید.

آپدیت سیستم عامل

 

battery-software-update

خب دلایل زیادی وجود دارد که همیشه سیستم عامل خود را آپدیت نگه دارید. اما اگر شما با طول عمر باتری گوشی خود مشکل دارید و با مساله خالی شدن باتری گوشی مواجه هستید باید بگوییم که آپدیت سیستم عامل کمک خواهد کرد تا باگ های احتمالی باتری برطرف شود و طول عمر آن نیز افزایش یابد. همچنین خوب است که همیشه برنامه‌هایی که زیاد مورد استفاده قرار می‌دهید را نیز به روز نگه دارید. درواقع آخرین نسخه‌های هر نرم افزار به دور از ایرادات پیشین هستند و در حقیقت نسخه‌هایی ارتقا یافته و بدون ایراد به حساب می‌آیند. خوب است بدانید گاهی اوقات مشکلات مربوط به یک نرم افزار و یا سخت افزار خاصی باعث خالی شدن ناگهانی باتری گوشی یا خالی شدن باتری گوشی خاموش خواهد شد.

مشکل سخت افزاری

 

باتری-خالی-کردن-گوشی

اگر مشکلات نرم افزاری گوشی خود برطرف کرده‌اید، اما باز هم با مشکل خالی شدن باتری گوشی مواجه هستید باید بگوییم که احتمالا موبایل شما با یک مشکل سخت افزاری مواجه است. البته این موضوع بستگی دارد که چقدر از عمر گوشی شما می‌گذرد و چند سال است که از آن استفاده می‌کنید. این مشکلات گاهی هم منجر به خالی شدن باتری گوشی خاموش نیز خواهد شد.

با همه این‌ها باید بگوییم که اگر باتری گوشی شما با مشکل خالی کردن شارژ و یا خاموش شدن ناگهانی مواجه است، می‌بایست نسبت به تعویض آن و جایگزینی آن با یک باتری جدید اقدام کنید.

  • میم الف